دل‌تان می‌خواهد همه دوست‌تان داشته باشند؟

دل‌تان می‌خواهد همه دوست‌تان داشته باشند؟

در موقعیتی قرار گرفته‌اید که مضطرب‌تان می‌کند؟

در جمعی جدید تازه‌وارد هستید و نمی‌دانید روابط افراد این گروه با‌هم چگونه است؟

ناراحتید و می‌خواهید احساس بهتری داشته باشید؟

می‌ترسید رئیس‌تان  شما را مواخذه‌ کند؟

این حقه‌های روانشناسی زندگی شما را راحت‌تر خواهند کرد و به شما کمک می‌کنند با موقعیت‌های استرس‌زا راحت‌تر مقابله کنید.

وقتی گروهی از افراد در حال خندیدن هستند، افراد به طور غریزی به اشخاصی نگاه می‌کنند که با آنها بیشتر احساس نزدیکی و صمیمیت می‌کنند.

بنابراین اگر در یک گروه تازه‌وارد هستید، این یک راه ساده و مفید برای پی‌بردن به روابط افراد گروه است.

اگر در حال انجام کاری هستید که معمولاً شما را عصبی می‌کند، آدامس بجوید و یا غذا بخورید.

با این حقه، ذهن خود را گول می‌ز‌نید تا تصور کند در خطر نیستید چون در حال صرف غذا هستید.

اگر شخصی از شما عصبانی شود و به شما پرخاش کند و شما به جای اینکه از کوره در‌بروید، آرامش خود را حفظ کنید.

احتمالاً آن شخص ابتدا عصبانی‌تر می‌شود ولی بعداً از کرده خود پشیمان خواهد شد.

اگر از شخصی سوالی پرسیدید و وی جواب مختصری به شما داد، خاموش بمانید و ارتباط چشمی‌تان را حفظ کنید.

مخاطب‌تان معمولاً تصور خواهد کرد جوابش قانع‌کننده نبوده و به صحبت کردن ادامه خواهد داد.

تظاهر به داشتن یک احساس، معمولاً یکی از راه‌های به وجود آوردن آن احساس است.

بنابراین اگر می‌خواهید احساس خوشحالی کنید، به پهنای صورت لبخند بزنید.

از نوشتن و گفتن این عبارت خودداری کنید: “من فکر می‌کنم که…”.

این عبارت باعث می‌شود افراد تصور کنند اعتماد به نفس ندارید.

سعی کنید قبل از مصاحبه، تصور کنید اشخاصی که از شما مصاحبه به عمل می‌آورند، دوستان قدیمی‌تان هستند.

درک موقعیتی که در آن قرار دارید و عکس‌العمل نشان دادن نسبت به آن موقعیت به عهده شماست.

احساس آرامش و راحتی شما به بقیه نیز منتقل خواهد شد.

اگر خود را مجبور کنید که از ملاقات با دیگران بسیار خوشحال و هیجان‌زده ‌شوید، آن‌ها نیز دفعه بعد که با شما ملاقات کنند احتمالاً بسیار خوشحال‌تر و هیجان‌زده‌تر خواهند بود.

افراد اگر یکی دو درخواست اول و یا درخواست بزرگ‌تان را نپذیرند، درخواست‌های کوچکتان را به احتمال زیاد قبول خواهند کرد.

بسیاری از تاثیرات فیزیکی اضطراب، شباهت زیادی به تاثیرات فیزیکی شادی و نشاط دارد.

(برای مثال، سنگین شدن نفس و یا بالا رفتن ضربان قلب و …). اگر خود شما به موقعیت‌های تهدیدآمیزی که برای‌تان پیش می‌آید به چشم یک چالش نگاه کنید، اضطراب‌تان نیز به شادی بدل خواهد شد.

اکثر افراد متوجه تفاوت میان نبوغ و اعتماد‌به‌نفس نمی‌شوند.

بنابراین اگر به نظر برسد می‌دانید چکار می‌کنید، مردم بیشتر دورتان را می‌گیرند و محبوب‌تر خواهید بود.

اگر در مراکز ارائه خدمات به مشتریان مشغول انجام وظیفه هستید، یک آینه در پشت خود قرار دهید.

شاهد خواهید بود مشتریان‌تان برخورد بسیار بهتری خواهند داشت. چون معمولاً هیچ‌کس دوست ندارد شاهد بدخلقی‌های خودش باشد.

اگر در یک جلسه کاری هستید و احتمال می‌دهید شخصی شما را مواخذه نماید، کنار وی بنشینید.

با این کار فرد آن احساس امنیتی را که باعث می‌شود براحتی به شما حمله کند را از دست خواهد داد و احتمالاً بعد‌ها نیز کمتر بدجنسی خواهد کرد.

برگرفته از: imgur

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *