سرده هوا، سرما نخوری!

خبر خوش، تنها کاری که برای حفظ سلامتی در هوای سرد باید انجام دهید، رها کردن عادت‌های غلط است، به همین سادگی.

در اینجا به تعدادی از این عادات غلط اشاره می‌کنیم

  • استفاده از قطره بینی قبل از خروج از منزل:

در روزهای سرد، مسیرهای تنفسی باریک‌تر می‌شوند و اگر از قطره بینی استفاده کنید غشاهای مخاطی قادر نخواهند بود جلوی گرد و غبار را گرفته و یا هوای سردی را که هنگام دم تنفس می‌کنید، گرم کنند.

  • تنفس از راه دهان:

هنگامی که از راه دهان تنفس می‌کنید قادر نخواهید بود هوایی را که تنفس می‌کنید، گرم و یا مرطوب کنید و این می‌تواند به گلودرد منجر شود.

برای جلوگیری از این مسئله، از طریق بینی تنفس کرده و نفس‌های عمیق و آهسته بکشید.

  • پوشاندن دهان و بینی با شال گردن:

در هوای سرد، بخار هوایی که هنگام بازدم بیرون می‌فرستید، در صورتی که مستقیم به شال گردن، کت و یا هر پوشش دیگری برخورد کند یخ می‌بندد.

در این شرایط هوایی که در هنگام دم باید از این پوشش عبور کند حتی از هوای بیرون سردتر خواهد بود.

این امر می‌تواند منجر به گلودرد، برونشیت، و یا تحریک پوست شود.

اگر مجبورید از شال یا هر پوشش دیگری استفاده کنید، حتی‌الامکان بینی خود را با آن نپوشانید.

  • در هوای سرد برای رسیدن به منزل عجله نکنید:

در هوای سرد بد نیست یکی دو دقیقه در محیط‌های گرم مثل کافه یا مغازه استراحت کنید.

این کار باعث می‌شود کمی گرم شوید و دوباره به راه خود ادامه دهید.

وقتی احساس سرما می‌کنید، برای رسیدن به منزل بیش از حد عجله نکنید.

  • پوشیدن کفش یا لباس‌های تنگ:

پوشیدن کفش یا لباس‌های تنگ، هر دو باعث می‌شود در هوای سرد بیشتر احساس سرما کنید.

اگر لباس یا کفشی انتخاب کنید که کمی گشادتر باشد، هوای بین بدن و لباس‌تان مانند عایق عمل کرده و گرمای بدن‌تان را نگه می‌دارد.

  • استفاده از نوشیدنی‌های داغ، 30 دقیقه پیش از خروج از منزل:

نوشیدن چای گرم، گردش خون را افزایش داده و سیستم دفاعی بدن را بهبود می‌بخشد.

ولی همچنین باعث می‌شود عروق خونی گشاد شوند.

این بدان معنی است که در هوای سرد، گرمای بدن‌تان را سریعتر از دست خواهید داد.

اگر واقعا به یک نوشیدنی احتیاج دارید، بهتر است از آب و یا هر نوشیدنی دیگری که کمی گرم است استفاده کنید.

  • گرسنگی کشیدن:

بدن برای تولید گرما، نیاز به انرژی دارد.

در غیر این صورت به سرعت احساس سرما می‌کنیم.

به همین دلیل، به محض احساس گرسنگی باید غذا یا خوراکی مختصری به همراه چای در فضای گرم میل کنید.

  • استفاده از کرم و محصولات مشابه پیش از خروج از منزل:

هنگامی که به پوستتان کرم می‌زنید، این محصول در 30-40 دقیقه اول، آب پوست را تبخیر می‌کند و در هوای سرد این مسئله موجب آسیب جدی به پوست می‌گردد.

بنابراین بهتر است حداقل 30 دقیقه پس از استفاده از کرم و یا هر محصول مشابه، از منزل خارج نشوید.

برگرفته از: ria , 5sfer aif,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *